ניתוחי הגדלת חזה, והרמת חזה בשילוב שתלים, הם אירוע בלתי נשכח. בסיום תקופת ההחלמה וההסתגלות השתלים הופכים להיות חלק בלתי נפרד מהגוף, ואנחנו כמעט לא חושבות עליהם בחיי היום-יום. אבל אז מגיע הרגע בו נראה לנו שאולי הגיע הזמן לשינוי. זאת יכולה להיות תחושה פיזית, שינוי בטעם האישי, או סיבה בריאותית.

הנה כמה סימנים חשובים שאולי מאותתים על כך שהגיע הזמן להחליף את השתלים.

סימני דליפה

שתלים מודרניים המשמשים בניתוחי הגדלת חזה, או הרמת חזה, עוברים בקרת איכות יסודית והם מיועדים לשימוש לאורך שנים. עם זאת, לא ניתן לשלול לחלוטין את הסיכון לקרע של מעטפת השתל, ועל כן מומלץ לבצע בדיקה שנתית של השתל כדי לוודא את תקינותו. אם מתגלים קרעים בשתל, או התקשות של השד, או תחושת כאב, ייתכן כי צריך להחליף את השתל וחשוב לפנות בהקדם לייעוץ רפואי.

תזוזה בשתלים

כדי שניתוח הגדלת, או הרמת, חזה יצליח, חשוב לתכנן אותו היטב. אנחנו לוקחים בחשבון את אורח החיים של האישה, משקיעים מחשבה רבה בהתאמת השתל הנכון, בבחירת סוג הניתוח ובמיקום השתל. כל זה מתוך מטרה להגיע לתוצאה הרצויה ביותר לאישה.

עם זאת, למרות התכנון המוקפד, במשך הזמן שתלים יכולים לזוז ממקומם. כל עוד השינוי אינו דרמטי והשתל תקין אין צורך בהכרח בניתוח הסרת או החלפת שתלים. אך כאשר ניכרת תזוזה משמעותית בשתל, רצוי לפנות לרופא המטפל כדי לבדוק אפשרויות לתיקון מראה החזה.

שינויים בחזה

כל אישה עוברת בחיים שינויים רבים. לידות, התבגרות טבעית, מצבים בריאותיים שונים ושינויים הורמונליים. כל אלו משפיעים על הגוף בכלל, ועל החזה בפרט, ומותירים בהם את חותמם.

אחרי לידה למשל מראה השד עשוי להשתנות באופן משמעותי, וגם הפטמה יכולה להיראות אחרת. במקרים שבהם רוצים לבצע תיקון במראה השד, ניתן להסיר את השתלים הקיימים, לבחור שתלים המתאימים יותר למצב האישי הנוכחי ואפילו לעצב מחדש את הפטמה, או לשלב הרמת חזה במקרה הצורך.

שינויים בהעדפות לאורך זמן

החיים שלנו מתחדשים ללא הרף, ומה שהיה נכון עבורנו בגיל 20 אולי כבר פחות מתאים בגיל מבוגר יותר.

לכל שתל מראה וצורה משלו, כמו גם נפח שונה, ולעיתים ההעדפות שלנו מתחלפות במשך הזמן. ייתכן כי בגיל צעיר רצינו שתל בעל מראה טבעי עם נפח קטן יחסית, ואילו דווקא בגיל מבוגר יותר, אחרי שהלידות מאחורינו נרצה ליצור מראה מלא יותר שאף משלב הרמת חזה. במקרים אחרים לעומת זאת, מתברר לנו שהנפח שבחרנו גדול מדי עבורנו כיום, וכבר לא מתאים להעדפותינו האישיות.

כך או כך חשוב לזכור שהשתל מיועד לשמח אותנו ולהתאים לחיים העכשוויים שלנו. אם את מרגישה שאת צריכה שינוי תמיד תוכלי לבחור בשתל חדש שמתאים לחיים החדשים שלך, או אף להסיר את השתלים כליל. אופציה נוספת שאולי תרצי לשקול היא הסרת שתלים בשילוב הגדלת חזה בהזרקת שומן עצמי. כך תוכלי להנות ממלאות באזור החזה, ללא הכנסת שתלים לגופך, עם כל הכרוך בכך.

תחום הכירורגיה הפלסטית מתפתח כל הזמן עם פרוצדורות חדישות ושתלים איכותיים יותר, וכל האפשרויות פתוחות בפניך.

לד"ר נמרוד פרידמן נסיון רב בניתוחי הוצאת או החלפת שתלים. למידע ופרטים נוספים מוזמנת ליצור עמנו קשר לטלפון: 03-5626464, או באמצעות טופס הפניה באתר.

 

ד